حضور جدی واسطه ها و دلال ها در بازار ایران و سود زیادی که برای دست به دست کردن محصول به خودشان اختصاص می دهند، باعث می شود که مشتری به دنبال تهیه جنس از خود تولید کننده باشد تا بتواند محصول را با قیمت مناسب تری تهیه کرده و به این ترتیب هم هزینه ها را کاهش دهد و هم حاشیه سود بیشتری به دست آورد. اما در بسیاری مواقع این کار مقدور نیست چون کارخانه های قوی تمایل دارند با مشتریان عمده قدیمی خود کار کنند و کمتر به مشتریان جدید روی خوش نشان می دهند و به کارخانه ها و تولیدی های ضعیف هم اعتمادی نیست.
در این میان برخی کارخانه ها با راه اندازی زیرساخت تجارت الکترونیک اقدام به تبلیغات و فروش محصولات خود به صورت مستقیم نموده اند و توانسته اند سهم مناسبی از بازار را به همین طریق به دست آورند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.